Нови сапун - Blueberry Agave

Колико пута сам и овде поновила како сам обожавалац тропских дестинација, сунца и плажа где могу да се шетам боса или испијам егзозичне коктеле, ни сама више не знам. Јесте, волела бих да живим негде где је стално сунце, али неће се то скоро десити. Не жалим се ни на лето овде на континенту, волим да гледам ка хорзонту преко зелених пашњака док возом идем на посао и да седим до људи који носе јапанке и хавајске кошуље. И онда је кул. Можда је у свему томе најбољи део лета заправо, воће. Просто не знам шта бих пре јела, где бих се окренула у мору лоптастих лубеница, румених кајсија, сочних шљива и мирисних малина.  Воће ме лети баш весели.

Искрено, зими ме мало сморе јабуке и поморанџе, па зато овде купујем ананас и манго. Правим се луда. Као да зма не постоји. И онда замишљам како би било сјајсно да на једном месту у сваком тренутку можете да купите све воће овог света, да је све на дохват руке, а да можете да правите најуђе воћне салате које вам душа пожели. Зар не би било супер?

Blueberry Agave Soap
Подстакнута летњим маштаријама у зимском периоду, пронашла сам решење. ОК, не могу да купим све што бих хтела, али како би било да направим један луди сапун? Комбинацију вреле егзотике с југа и лежерне топлине са севера? Машта нема граница кад су у питању сапуни.



Ако ме питате како се то десило, не бих знала да вам кажем. Можда сам сањала ову комбинацију. Или је подсвест извукла две прашњаве фасцикле из неке доње менатлне фијоке. Знате оно што се остави за касније, да се не баци, јер затртебаће једном.

Било како било, пред вама је један неочекивани сапун у веселој комбинацији. Боровница и агаве. Боровница кажете, још и хајде. Али шта ти је тај агаве? Откуд ти то? Агаве је у ствари, једна тотално супер биљка. Tаксономија је мало загуљена кад су у питању све врсте агаве, али она у најширој употреби данас припада врсти Agave americana. Тотално је невероватно шта се све од ове биљке може добити. Јестиви меснати листови се могу јести, сушити и од њих цедити слатки сок, правити папир, лековите напитке и штошта нешто приде. Невероватно. Дефинитивно најпознатији условно речео нуспроизвог агаве, јесте текила.  Из централалне и јужне Америку у Европу су их пренели, погађате, конквистадори, мада су еке аутохтоне сорте запаћене и пре два миленијума.

Овде ’код нас’се гаје углавном због декоративних карактериситика. И стварно, кад мало прочепркате на интеренету по фотографијама, гарант ћете пронаћи макар једну која личи на неку биљку коју сте својевремено видели у стану код омиљене бабе/тетке/стрине/ујне и сл. И не, то сада не значи да можете да правите текилу у домаћим условима, тако да ни не помишљајте на то. Нису све врсте јестиве, а да не говоримо о осталим компликацијама. XD


Као биљку која биљку која се толико одомаћила на европском тлу да је зовемо нашом (а да она то уствари уопште није), одабрала сам боровницу. Мирис и укус овог бобичастог воћа некако је увек хит. Не знам у чему је тајна, али је стварно тако. Сигурно и ви знате за безброј колача/торти са боровницама. Мени лично омиљени су мафини, тако да сам се бацила на  мирисну дијету. Боровница се често користи и у мирисним акордима опуларних парфема као што су нпр. Lanvin ME, Nilang (Lalique) и  In Love Again (YSL) али богме и агаве добија својих пет минута под рефлекторима па се тако може пронаћи у тренди парфему Blue Agava & Cacao куће Jo Malone.

Инстаграмизирани сапун :)
Мирисна комбинација овог сапуна је некако необично-обична. Знате ону стуацију када се одушевите нечим новим, али разумете да део чари носи и та шара или кончић који су вам већ од раније познати и драги. Агаве има помало прозрачну, озонску природу са мрвицом слатког нектара и ветивера, док се сласна боровница продружује и преплиће као сочни контрапункт. Све је ово упаковано у опробани рецепт са прегршт маслиновог уља и ши бутера, па је овом сапуну заиста тешко наћи слабу тачку. Као шлаг на торти, додала сам мало честица павог јојобиног воска за нежни пилинг. Мислим да је овај сапун сасвим унисекс, или сам га макар ја у мислима наменила свима. Ако га пробате, обавезно јављајте утиске да знам да ли опет да га правим, јер је за сада само ова једна тура била у плану. 

4 коментара

  1. Borovnicu obožavamo,mada je mi koristimo u šejkovima, ali se slažemo da je apsolutni hit.

    Sve pohvale za kombinaciju sastojaka i za izgled sapuna, stvarno priziva leto. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Svaka cast i za izgled i za miris,jedinstveno zaista.

    ОдговориИзбриши