Нови сапун - поморанџа и љута паричица

Када сам се пре скоро три године доселеила у Холандију, једно од питања које смо сви ми странци редом постављали на неком квази оријентационом курсу, јесте какво је време овде у Холандији? Колике су температуре зими? А лети? Да ли баш стално пада киша?
Никада нећу заборавити тих пар разговора са Хоанђанима када су сви одреда рекли како ’лети уме да буде ужасно вруће, чак 25 степени!’.  Мислим, замислите само моју реакцију. Први пут кад сам чула за тих фамозних 25 степени, мислила сам да ме зезају. Али не. Они заиста падају на нос од врућине, презнојавају се и дахћу чим наслуте да ће можда данас бити толико топло. И сад ми реците зар није то смешно? Мислим, ја на 25 степени и даље носим лагану јакницу. Права врућина наступа на 35+.

За ове три године нисам доживела више од недељу дана узастопце оваквих летњих врућинчина. У Београду у периоду мај-октобар готово да не излазим из јапанки и сандала, а овде је то потпуно незамисливо. На моју велику жалост. 
Данас и јуче доживљавам коначно то фамозно лето. Неће нешто дуго трајати, па сам се намерачила да уживам у башти, на сунцу, уз књигу, роштиљ и ледени чај. И чекам. Чекам и радујем се новој испоруци разних уља и надам се да овог пута нећу имати проблема са доставом. И смишљам нове креације, чак и онда кад абих требала да учим и завршавам вероватно, 100 других пречих ствари.

Иако најчешће сапуне правим тако што проведем дане и ноћи смишљајући рецептуру и дизајн, некада се деси да ме понесе расположење и инспирација у року од пар секунди. Буквално. Тако је било и са овим сапуном. Стала сам испред полице и одлучила - поморанџа и љута папричица. И биће то баш овакав сапун. Весео и непретнциозан. 

Ноншалантни позер
База за овај сапун је највећим делом девичанско маслиново уље, уз позамашан додатак ши бутера и кокосовог уља. Без палминог уља овог пута, што изискује дужи период сушења али не смета.

Доњи слој је у потпуности необојен и још бељи него што се да видети овде на фотографијама. Травчице које вире су сушене латице невеновог цвета. Горњи слој је офарбан мрвицом флуоресцентно наранџастог пигмента за тај преко потребни летњи look.

Поморанџа и љута папричица за летње освежење

А мирис? Поморнаџа - да, дефинитивно. Али пморанџа with a twist што би рекли. Ово ме је мирисно уље подсетило на башту мог тате који је са комшијом сваког лета гајио љуте папричице. Не знам да ли сте икада пробали, али ако нисте вични баштованству, немате времена да цинцулирате око биљака, а опет хоћете да оне лепо изгледају па још и да су корисне, тј. дају јестиви резултат, препоручујем вам да пробате да гајите љуте папричице.

Hot peppers for a hot summer (photo source)
Оне имају неки специфичан, суптилни мирис, и заправо више мирише лишће него плод. Или макар ја такав утисак имам. Када се измикса са мирисом свеже цеђеног сока од поморанџе, резултат је веома интересантан. Хтела бих да избегнем овде да звучим као реклама, али једноставно не могу другачије да опишем овај мирис - освежавајућ, подиже расположење, даје енергију, ставља осмех на лице. Али стварно, не нема лажи, нема преваре. И то је још онако, на први њух. А под тушем, све то па пута 10! Одлична комбинација!


Ово је један од оних тихих победника. Онај такмичар од којег се ништа не очекује. Симпатичан, али не нешто посебан на први поглед. Али на крају, у тешкој конкуренцији, на финиш стиже први.
И за крај, пре него што се вратим својој башти, морам да најавим да ће бити могуће наручити СенМи сапуне у наредних пар дана. Детаљније у наредном попсту (сутра највероватније), а до тада прелистајте тренутни каталог и смислите које сапуне желите.


7 коментара

  1. Ksenija,
    ovaj sapun je zaista pravi favorit! Divno su uklopljene nezne boje latica nevena i fluorescentni narandzsti pigment. Verovatno je i miris divan osvezvajuci. Fotke su odlicne. To je jos jedan tezak deo, iz kog ugla fotkati gotove sapune :) ?!

    Pozdrav
    Mila

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Badem! Ništa me ne pitajte za fotografije, to mi je najneomiljeniji deo posla. Čak bih radije i pakovala sapune nego što bih fotografisala.

      Избриши
  2. Volim tvoje postove,ne samo zbog tvojih sapuna,već i zbog pratećih priča,u kojima uvek uživam. Zato ti je oprošteno odsustvo sa blog(ov)a,jer razumem da treba vremena i za taj deo posla! Baš me zanima ta ljuta papričica,sapun je baš nežan za tako neobičnu mirisnu notu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. hahahhahaa hvala na kompimentu, ja kad već nemam sa kim da se ispričam na srpskom, svratim ovde da dam sebi oduška. :)

      Избриши
  3. Uh,kako sam nevaspitana! Čestitam ti na uspesima i samo napred! Kad si već rešila da tamo sebi krčiš put,onda je uspeh imperativ! Bravo!

    ОдговориИзбриши