Сандаловина и минерали из Мртвог мора

Одавно сам желела да направим сапун са мирисом сандаловине. Међутим, чињеница да је етерично уље сандаловог дрвета веома скупо као и да је већина варијетета биљке Santalum потпада под угоржене врсте, у самом старту су ме определила за употребу мирисног уља. Мој лични став је да уколико већ не могу да спречим, макар могу да умањим свој лични допрнос уништавању ове планете и њених еко система зарад сопствене таштине, тако да је употреба 70гр драгоценог етеричног уља Сандаловине зарад сапуна, за мене није била опција. Ипак, као што сам и раније писала, и мирисних уља има различитих, и често се деси да ни приближно не подсећају на оригинал, као и да се доста измене у сапуну као медијуму, те да на крају завршите са крајњим производом који ни мало не личи на вашу првобитну замисао. Требало ми је доста времена да пронађем управо оно којим ћу бити задовољна.


Постоје неколико варијетета Сандаловог дрвета, а у ароматерапији најцењенији је индијски па потом аустралијски. Етерично уље добија се процесом водене или парне дестилације из дрвенастих делова биљке старе најмање осам година. Дакле, јасно вам је колико је ова биљка драгоцена већ самим тим што су њени извори тако тешко обновљиви.
О особинама етеричног уља сандаловине и његовом утицају на ум и тело, писаћу другом приликом, јер га користим у другим апликацијама и кобинацијама.


Сматрам да сам пронашла мирисно уље које је најприближније врсти индијског Сандаловог дрвета (Santalum album). Веома је необичног састава, где се преплићу свеже озонске ноте, мирис шумске маховине након кише, уз суптилне назнаке мошуса који заокружује читаву композицију. Освежава дух и умирује стрес. Или барем ја имам такав утисак. Мирис као такав не бих могла да опишем ни као мушки ни женски, а и генерално нисам присталица оваквих подела уопште. Сматрам да свако може без проблема да користи шта год му се допада те да нема потреба да га рекламни стручњаци ни на који начин 'усмеравају'. Да ли сам вам већ помињала да је Milky Way најпопуларнији управо код мушке клијентеле? I rest my case.



Када сам коначно набавила жељено мирисно уље, требало ми је мало времана и да дотерам жељени дизајн. Знала сам да желим да употребим глину из Мртвог мора, и премда корситим и друге лековите глине у сапунима, ово је дефинитивно састојак којег ћете опет срести у СенМи сапунима у будућности.
Да ли треба да напомињем колико је ова глина пребогата минералима?
Употреба глине из Мртвог мора у препаратимаи третманима за негу коже није новина, али као и све проверено добре ствари на овом свету, никада не застарева. Узмимо у обзир само пар разлога: глина из Мртвог мора поспешује еластичност коже, ублажава болове у мишићима, хидрира и храни, поспешује доток кисеоника и хранљивих материја, стимулише елиминацију токсина путем персираторног система и на крају, оставља кожу паперјасто меком. Што би рекли, меком као бебина гуза. :)

Обала Мртвог мора (фото извор)

Као базу подршке, користила сам један од мојих омиљених рецепата, тако да се у овом сапуну налази и обиље маслиновог уља као и ши бутера. Шта кажете, није лоше? Мислим да је ово дефинитивно 'момак који обећава'. ;)


11 коментара

  1. Izgleda tako dobro! Zamišljam otprilike kako miriše i mislim da mi se sviđa;)

    ОдговориИзбриши
  2. Samo sam jednom imala priliku da koristim sapun sa mirisnim uljem sandalovine i mogu reci da je to jedan od mirisa koji je izuzetno upecatljiv. Svidja mi se kako je ovaj sapun ispao i kako se dizajn perfektno uklapa u celu pricu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, vrlo je zanimljiv miris. Naravno, trenutno sam opsednuta idejama sa kojim bih još MU mogla da ga pomešam u jednom od sledećih eksperimenata...

      Избриши
  3. Dead sea is my favorite soap ingredient! I can't have enough of it :)
    You me curious about this fragrance oil , Ksenija! You made a nice soap, I believe you can't wait to try it!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. It is a very fresh and comforting scent, and I believe it will be good for some mixing experiments too. I am curious to know whit what did you combine Dead Sea mud?

      Избриши
  4. Анониман30. март 2013. 02:48

    Zaista ne znam kakav je miris sandalovine, ali nekako ... ime zvuci sjajno :) Da li ce biti prilike da probamo/kupimo ovaj sapun ? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav Magrit, dobrodošla na blog! Biće prilike, dolazim u Srbiju na leto, pa će svi zainteresovani moći da naruče unapred. Postovaću ovde sve informacije blagovremeno, smao prati blog!

      Избриши
  5. Анониман31. март 2013. 07:03

    Sapun je zaista divan ! Deluje baš kremasto. Podseća me , idući od dole prema gore, na godove sandalovog drveta. Na poprečnom preseku drveta se vide te neobavezne tamnije mrlje, baš kao na sapunu. Pozdrav Badem

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav Badem! Hvala na komplimentima! Zaista se trudim oko dizajna, pa mi je najdraže kad to i drugi ljudi prepoznaju.

      Избриши
  6. Like,like,like it! Bas me briga ako je (malo vise) muski, sa slascu bih ga maznula! Divan sapun!

    ОдговориИзбриши