Hazelnut Coffee Soap

Волим кафу. У сваком могућем облику. Уствари, ја сам помало кафеман. И није то због кофеина, јер подједнако волим да пијем и кафу без кофеина, то је једноставно због укуса. Заправо ја волим укусне и складне ствари генерално, не само када су у питању храна и пиће. Чак сам у пар наврата током школских распуста и радила у продавници кафе. Мада то не бих препоручила баш љубитељима овог напитка, јер како то обично бива, чак и најбоље ствари конзумиране претерано постају отужне. Некако јави се отпор организма и чула отупе, па не можете више ни да уживате у омиљеном напитку као што сте навикли.

Црно злато (Фото извор)
Прву кафу сам скувала уз татину помоћ када сам имала 4,5 године. Мало је рећи да сам била поносна.  Нисам је додуше ја пила, али волим да мислим да је задовољила татине критеријуме. Мада ко зна, можда је била и прави бућкуриш, али он ју је подразумева се, свеједно попио. Мене су наравно, свесрдно плашили да ће ми порасти реп ако будем пила кафу, па сам се ја понекад задовољила само тиме да сам лизала соц из шољица у кухињи кад ме нико не види. Ово ми се и није нешто нарочито допало, па сам убрзо одустала од тога, мада сам се са одушевљењем уверила да ми реп није порастао. Тада сам закључила да то мора да је последица тога што ја заправо нисам пила кафу, и наравно, закључила сам да сам много паметна. :)

После тога, нисам се још пар година латила кувања кафе, али сам увек са уживањем посматрала друге како је испијају. Некако, тај ритуал  ми је био сасвим фасцинантан. И свако од мојих најближих имао је неку посебну навику у припремању кафе и манир у испијању исте. Чак и данас памтим све шољице код бабе, деде, маме, тате, тетке и осталих рођака, из којих се испијала кафа. Фасцинантан и шаролик свет крио се у тим шољицама. Неке су потицале из старинских сервиса, неке са бувљака, неке из Икее, неке донешене са далеких путовања, неке пластичне а неке опет плехане. Распарене и упарене, шољице за кафу у сваком домаћинству у Србији имају посебно место.

Враћа из мртвих! (фото извор)
За мене је и дан данас права кафа - турска кафа. Уопште ми није јасна перверзна мода називања кафе 'домаћом' кад је већ петсто година знамо као турску. И у Буграској, Грчкој и осталим околним земљама је турска, само ето, у Србији преко ноћи постала домаћа. Назовите ме затуцаном, али ја стварно не увиђам ни разлог нити потребу исказивања некаквог квази патриотизма на овај начин.

Људи у Холандији уопште не знају шта је права кафа. Заправо, њима је прилично свеједно шта пију. Ако је јефитна, или још боље - бесплатна, наливаће се као блесави. Ако их видите да испијају макијато у неком шик кафићу, по свој прилици то раде готово искључиво или што им је кафић успут, или да би и сами постли мало шик самим тим што седе негде где се боже мој, служи италијанска кафа. Али хајде, имају они и добрих страна. Него одох ја подаље од сапуна. Ваљда вам је сада јасно колико ми недостаје права кафа. Јер само је турска кафа права за мене, ма колико старомодно звучало.

Сапуни са кафом су прилично присутни. Не бих баш могла да кажем да су популарни, али свакако ћете релативно лако на њих налетети. Лично сам до сада избегавала да их правим, јер ми је било сасвим јасно да у овој гореописаној клими, не би одјекнули бог зна како.
Прво, да бисте направили кафени сапун, морате најпре и сами да будете љубитељ овог напитка. Из тога произилази свака ваша наредна одлука у вези са креирањем овог сапуна. Кoја ћете уља одабрати? Да ли скупоцено уље и бутер кафе? Да ли ћете водени раствор заменити кафом? Да ли ћете додати млевену кафу за ексфолиацију? Ако, да колико, и колико крупно млевену? Какво ћете мирисно уље одабрати? И какву визуелну концепцију остварити.

Ако овако посматрате кафени сапун, потпуно ће вам бити јасно да ли онај који је направио тај сапун заиста воли и да пије кафу и да прави сапун. Мислим, ако сапун изгледа досадно или сасвим обично, ја се увек запитам под а) зашто би ико ко воли да прави сапун направио нешто у чему суштински не ужива; б) зашто би ико ко заиста ужива да пије кафу девалвирао напитак који инспирише сва чула једном сасвим просечном интерпретацијом у сапуну?

Назовите ме лудом, али ја заста не умем тако да функционишем. Једноставно не бих се осећала добро да нисам искрена када нешто стварам. Знате како јела која су спремљена са биргом и уживањем увек некако изгледају боље и укуснија су? Е тако је исто и са сапунима, и уопште, са било чиме што се прави рукама. Са било чиме што се ствра.

Свеже испечаћени сапуни


Поглед на таласасте врхове

Иако пијем горку кафу, понекад волим да је 'изненадим' неким сирупом. Најчешће је то карамел, бадем или лешник. Чини ми се да доста људи ужива у овој комбинацији укуса, те сам се тако одважила и да направим моју прву интерпретацију кафеног сапуна. Ово је сапун са мирисом свеже скуване кафе и печених лешника. Обојила сам га пигментима, а рецептура је проверена, уз додатак омиљениг ши бутера.


Ово је била врло мала пробна тура. Свега пет комада сам направила. Није ми нека намера била да га продајем, и углавном сам поделила мале узорке, не очекујући баш неку прођу поред осталих СенМи фаворита. Међутим, управо за овај сапун добила сам можда најлепши комплимент икада. Један другар Исланђанин иначе, поклонио га је брату и његовој породици за Божић, а њима се учинио тако леп, необичан и мирисан, да им уопште није ни пало на памет да је то сапун. Били су убеђени да је у питању чоколада, и регуларно су га распаковали и ставили у теглу са слаткишима. Стварно, то ми се никада није десли чак ни са cupcake сапунима!

Мислим да остатак ове туре нећу ни да продајем, него ћу крајње себично сама да га истрошим, али дефинитвно очекујте у будућности још експеримената на задату тему, јер као и обично, идеја имам више него времена за реализацију, па се листа жеља полако али сигурно само продужава. Стога сам сигурна да ће овај блог поживети још неко време, јер ја изгледа не могу да се заситим!

Hazelnut Coffee Soap by SenMi Soaps
За крај, ево једног инстаграмизираног погледа који је заправо вернији оригиналу, јер ми на фотографијама светлост овде увек оставља неку плавичасту нијансу коју не могу да избегнем у зимским месецима.

11 коментара

  1. This is a very beautiful and delicious soap, Ksenija!I like hazelnut coffee too, the coffee moment is a precious one for me as it reminds me of my student period :). Love your sop related stories the,it's always a nice way to know you better!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you Natalia! I wish I had more time to write all my post both in English and Serbian.

      Избриши
  2. Ma, BRE, to je turska kafa, i kvit! Kompleksaši neka je zovu kako god hoće. Da, bili smo 500 godina pod Turcima, pa šta sad?! Toliko turcizama koristimo svakodnevno, AMAN! :D Doduše, možda nisu sve reči originalno potekle od Turaka, ali svejedno, oni nam to usadiše u govor. Elem, šta htedoh da kažem...
    Da! Kafa... mmm, obožavam miris kafe. Oduvek sam ga volela, i kao klinka. Kasno sam se ja navukla na kafu, tek pre jedno godinu i po dana, a ranije mi je samo bila fora da sa drugaricama gledam u šolju, iako nisam znala značenja, samo sam pričala šta sve vidim, pa neka tumači ko kako zna i kako mu odgovara. xD

    Čekaj, ti tamo NIGDE ne možeš da nađeš tursku kafu? :( Uh, ovi tvoji sapunčići mi deluju tako slatko, nije ni čudo što su ljudi mislili da je čokolada! Šteta što internet ne može da prenese miris...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znaš da sam ispravljala muđterije dok sam jedno vreme radila u kafiću, kad su naručivali 'domaću' kafu? Mnogo su mi išli na živce.
      Mogu da nađem ovde kafu u turskim prodavnicama, ali je toliko bljutava i odvratna da sam odustala. Jedino rešenje je da kupim mlin i kafu u zrnu pa da meljem. Doći će i to na red, za sada ipak svaki uđtešeni evrić čuvam da nabavim materijal za sapune. :)

      Избриши
    2. A mene je gazda kafića u kome sam radila terao da pričam "domaća" umesto "turska". Ima nas raznih. :)
      Joooj, kad se setim tog mirisa sveže samlevene kafe... Ma polako, razvijaj poslić, pa ćeš kasnije da uživaš u kafici. ;)

      Избриши
  3. That seriously looks good enough to take a bite out of! :D

    ОдговориИзбриши
  4. Lepa lična vizija kafe! I tvoje upoznavanje sa njom.E sad,što se imena tiče,Turci od vremena Ataturka ne piju kafu (naredio je da se pije čaj,koga u Turskoj ima u izobilju,za razliku od kafe,koju uvoze-stvar patriotizma na delu,jer se devize ne odlivaju iz zemlje), a oni koji piju ,rade to na malo drugačiji način. Majka moje prijateljice Turkinje (koja inače živi u 'tvojoj' Holandiji) stavi u šoljicu i kafu i šećer,pa to onda prelije prokljucalom vodom. Ne znam da li tako spremaju kafu svi oni Turci koji je konzumiraju,ali to definitivno nije naš način.
    I ja spadam u ljubitelje kafe, uglavnom svih vrsta,ali najčešće biram i pijem tu 'tursku'. Tako da je i kod mene završila u sapunu.Sa sve talogom i tako lepo me iščeška kad oslobodim telo svih naslaga zimske odeće.
    Dakle,spadam medju retke koji će uživati u ovom sapunu! Volim ovaj dizajn,kao i nijanse na njemu. Sve u svemu,divno otelotvorenje tvog doživljaja kafe.
    Kako mi se čini,kafa ipak nije završila u njemu!?

    ОдговориИзбриши
  5. Za mene je kafa "turska kafa". Ja volim da je popijem ujutru, jaku i bez secera... Pre oko godinu dana sam napravila jednu turu sapuna sa kafom i to na inicijativu moje prijateljice inspirisane cinjenicom da kofein pomaze u borbi protiv celulita! Ne znam koliko je ova tvrdnja opravdana ali meni je kafa stavrno jako dobar sastojak za sapun. Nedavno sam dobila na poklon paket kafe iz Jordana pa cu je verovatno isprobati u nekoj budicoj turi sapuna.
    Tvoja sapun sa kafom mi se bas svidja! Ima onaj prepoznatljiv "SenMi" dizajn a verujem i da je miris fantastican. Jedava cekam buduce kreacije!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Goco, ja bih tako volela da imam magični sapun koji će da odnese sve strije i celulit, ali bojim se da se za to ipak treba malo više pomučiti, nažalost. I sama sam se prijatno iznenadila kad sam izvadila sapun iz modle, jer ma koliko pažljivo pripremila sve i osmislila dizajn, ipak nikad ne znam kako će sapun zaista izgledati. Ovde me je najviše iznenadio gornji sloj koji je gotovo odmah oksidirao, a kad sam isekla sapun, taj slloj je iznutra ostao krem uopšte ne promenivši boju, pa izgleda još interesantnije.

      Избриши