Пола-пола

У последње време, склона сам експериментисању. Посебно ме привлаче тзв. пола-пола сапуни. То су сапуни који су прављени од само две масноће, где је свака заступљена по 50 %. Овакви сапуни нису комерцијални и не верујем да ћете их икада наћи у слободној продаји, чак и код професионалних сапунџија. Једина нада да до њих дођете јесте или да их сами направите, или да их наручите од вашег сапунџије. Не знам да ли бих могла да вам препоручим једну опцију пре друге, јер ће у сваком случају, цена бити знатно виша и то са добрим разлогом. О чему се заправо ради питате се. Већ сам раније писала да није свеједно које масноће иду у сапун и да се право умеће једног сапунџије огледа управо у добро избалансираном рецепту. Он мора познавати својства одређених уља као и њихов учинак у крајњем производу, али и добробити у нези разних типова коже. Састојак као што је ши бутер значајно је скупљи у односу на већину уља типа маслиново, палмино, слатког бадема и слично. То је један од разлога зашто се иначе не користи у великом постотку у рецептурама. Други разлог је горенаведена потреба за избалансираним рецептом. Дакле, иако је забавно понекад се играти и справљати разноразне креације, ипак мислм да не бисте могли  да приуштите себи да производите овакве сапуне на велико. Једно је направити пар комада за себе и ближње, а сасвим друго направити хиљаду за слободну продају.

Елем, крајем априла, направила сам две тест туре два рецепта. Први је био 50/50 % кокосово уље и ши бутер, а други такође 50/50 % девичанско маслиново уље и ши бутер. У оба случаја, суперфат је бо 5 %.

Уколико желите да се и сами опробате, ево рецепата:*

* Саветујем вам да уколико нисте до сада правили сапун хладним процесом, не предузимате овај подухват пре него што сте прочитали моја три претходна поста о безбедности и основној процедури прављења сапуна хладним поступком и неопходним условима сушења и правилног коришћења.

1. Coco-Shea

100 гр Ши бутера
100 гр Кокосовог уља
29,55 гр NaOH
66 гр H2O

Повод:
Хтела сам да направим бели сапун. Свако уље/масноћа које користите, неизбежно носи своју боју, да не кажем карактер, те ће самим тим, уткати по мало себе и у ваш крајњи сапун. Зато они готово никада не могу испасти потпуно бели. Осим ако не комбинујете ши бутер и кокосово уље, како се мени то учинило на основу својстава (има ту још пар уља/бутера, али о том по том).

Процес:
Сапуњала сам на температури од 30 степени. Нисам додавала мирисно уље нити било који други адитив. Мућење је било веома кратко, стик блендером не више од 15 секунди до танког трага. Користила сам четвртасту силиконску модлу. Површину сам прекрила пластичном кесом, без додатне инсулације.

Импресије: 
Смеша у модли је почела да се стеже после једног сата, а сапун је био спреман за вађење већ након 12 сати. Сапун бео као што је овај, никада у животу нисам видела. Не види се толико на фотографији овде, али верујте да је бео као снег.


Овај сапун прошао је кроз делимичну гел фазу, што се генерално дешава у већини случајева када користите силиконске модле без додатне спољне инсулације. На доњој фотографији можете уочити разлику. Овде се део који није прошао кроз гел показује мало розикаст, али у природи се више може описати као мало загаситије бела (уколико такав један опис уопште има смисла). Ова разлика је засита минимална, а малтене је у потпуности нестала након две недеље сушења.


Са уживањем сам користила овај сапун. Мноштво мехурића које даје кокосово уље права су милина за туширање. Кокосово уље генерално ако се користи у високом проценту, може утицати на исушење коже и дати вам онај непријатан осећај затезања. Са друге стране, ши бутер је пребогат витаминима и несапонификабилним материјама и у овом случају надомешћује недостатке кокосовог уља и стапа се у дивну симфонију.
За крај... Ретко правим сценографију за фотографисање сапуна, ,али у овом случају нисам одолела. Сапун месеца поред парфема месеца


Coco-Shea

2. Olive-Shea

100 гр Ши бутера
100 гр Малсиновог уља
25,37 гр NaOH
66 гр H2O

Повод:
Копкало ме је да направим овај сапун већ дуже време након што сам прочитала толико сјајних описа о његовом дејству. Људи су дословце падали у транс од дивноће. Познајући маслиново уље и ши бутер, нисам баш нешто била убеђена у толику феноменалност крајњег продукта, па сам одлучила да се уверим и сама.

Процес:
И у овом случају сапуњала сам на 30 степени. Маслиново уље је неумитно успорило процес мућења. Како је ово ипак била мала количина, није било нешто страшно дуго, око једног минута. Опет сам користила моју четвртасту силиконску мослу, без  спољне топлотне изолације. Сапун је био спреман за вађење из модле након два дана. Сушио се сасвим фино, бивајући све бељи временом.Текстура му се знатно разликује од Coco-Shea, а и прилично је мат.

На горњој фотографији можете да видите да сам користила овај сапун као заморче за тестирање нових печата, али о томе више у неком од наредних постова.

Olive-Shea

После 4 недеље сушења, сапун је био скоро потпуно бео. Након пар коришћења, ипак је избила једна пастелна жута нијанса, али је текстура остала иста.

Импресије:
Нисам баш начисто са овим сапуном. Да се разумемо, ја ипак волим сапун који малко, макар малко запени. Уопштено, осећај када се купате млеком за тело. Такав вам је и осећај након купања. Некако се осећам свежије кад се окупам Coco-Shea, него са Olive-Shea.
Мислим да је овај сапун идеалан за негу дечије коже, само је у том случају пожељно направити га у неком занимљивијем руху.

Јавите ако сте и ви екпериментисали са овим уљима, волела бих да чујем ваше импресије. Одох да откуцкам још један пост, знам да се питате што ме овако дуго није било. :)


5 коментара

  1. Da li su kremasti pod tušem?
    Već neko vreme se pitam kako se postiže osećaj mekoće na koži posle ispiranja,jer ja ne volim ono kad 'pucketa' posle ispiranja,a svi koje sam probala i napravila dosad ostavljaju taj osećaj.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Oba su kremasta, ali maslina-si vise. Meni se licno vise dopada koko-si iako imam izrazito suvu kozu.

      Избриши
  2. Do sada nisam pravila ovakve sapune ali moj favorit bi svakako bio Olive-Shea. Mislim da bi ga trebalo pustiti da odstoji jos malo pa tek onda koristiti. Maja prosle godine napravila sam sapun sa 99% posto maslinovog i 1% pcelinjeg voska bez ikakvih drugih dodataka. Pocela sam da ga koristin nakon 2 meseca ali nije penio i to mi je bas smetalo pa sam ga ostavila po strani. Medjutim, nedavno sam ga se setila i pocela da ga koristim iskljucivo za lice. I dalje ne peni ali formira gust film tokom upotrebe i izuzetno dobro ocisti sminku i lice. Svidja mi se ideja za Olive-Shea i vec sam ga uvrstila na listu buducih projekata!Pozdrav, Goca

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam da li biste uspeli da odolite duze od mesec dana a da ne probate novi sapun! hahah, zato sam napravla po dva komada, ovaj drugi jos miruje, vraticu mu se u septembru. Dobro ciste ti 'maslinjaci' istina, ali su meni prilicno dosadni, a ne dopada mi se ni tekstura preterano.

      Избриши
  3. I da,welcome back, čekamo impresije iz Egipta u vidu novog sapuna...

    ОдговориИзбриши