Creamy Soap Cupcakes for Sabrina

Ви већ наравно, добро знате да ја волим да правим сапуне. Нема тог за који бих рекла да ми је најомољенији. Правом сапунџији увек је најомиљенији онај којег је последњег направио. Тако и мени. А све их волим и сви су ми некако посебни. Иако уживам да осмишљавам рецептуре и дизајн, с времена на време ми се укаже прилика да направим одређени сапун по искључивој поруџбини. Дакле, што би рекли 'по мери'. Другарица која је била на размени студената, за две недеље враћа се кући у Грац. Пожелела је да јој направим посебан сапун. Сама је одабрала мирисна уља, а дизајн је био на мени.

Њена жеља била је да укомбинујем мед, млеко, кокос и цвет трешње. Ок, сад, можда вам се не чини нешто, али ето, она је пожелела баш ту комбинацију. Некако сам увек скептична када је у питању мешање мирисних уља, јер оно како она миришу из боце, како када се сједине у сапуну после једног дана и месец дана - није нимало исто. Пошто немам луксуз да експериментишем, одлучила сам да идем на мало сигурнију варијанту. Помешати комплементарне мирисе мед, млеко и кокос у једном слоју, а у другом оставити мирисно уље трешњиног цвета да се неометано башкари.

И онда помислих, па у овој ситуацији било би просто идеално направити soap cupcakes! Нисам их правила још од прошлог новембра, био би ред да се грађа мало понови.

опрема



Будући веома пристрасна у овом случају, рецепт сам скројила крајње декаденто.

Девичанско маслиново уље 55,6 %
Палмино уље 14,8 %
Кокосово уље 11,1 %
Ши бутер 7,4 %
Какао бутер 3,7 %
Рицинусово уље 5,6 %
Стеаринска киселина 1,9 %
Суперфат 4%

Као примаран колорант убацила сам мрвицу ТiO2. Након одвајања, у смешу за доњи слој додала сам мало млевених овсених пахуљица које су без сумње мoј најомиљенији адитив када су сапуни у питању. Пошто ова мирисна уља садрже висок процената ванилина, није било потребе за неком додатном бојом, јер ће их МУ потамнети сасвим довољно.

млевене пахуљице у смеси за базу
У слој за топинг, додала сам сасвим мало вриштеће неон розе боје, да бих постигла онај кремасто розе look као код пудинга од јагоде.

обожавам овај неон пигмент!
Овај неон пигмент ми је један од најомиљенијих колораната с обзиром на то колике могућности за дизајн нуди. Уз мало ТiO2, маште и експериментисања, чини ми се да могу постићи све нијансе розе које постоје на овом свету.

ручно мешам..

Једна од лепота прављења
 soap cupcakes јесте та што не морате да радите брзо. Цела поента и јесте у томе да се сапунска смеша стегне довољно да би формирала оне кремасте врхове. Милина Божија! 
та-да! Ово је густина коју сам желела.
Користила сам силиконске модле за мафине. Ради лакшег руковања и премештања, згодно је ове индивидуалне модле угнездити на овај силиконски плех за мафине/проју.


Од мог првог експеримента са soap cupcakes прошло је годину дана. Тада сам увидела да нема вајде направити нешто добро ако вам и прибор и опрема нису одговарајућег квалитета. Сходно томе, јесенас сам у радњи за професионалне посластичаре пазарила фишек од 30 цм за вишекратну употребу, и неколико врхова. Не питајте колико то кошта заједно. И наравно, никад не можете да купите мање, увек вем је неопходан још један део. Тако је било и у овом случају, кад је било нужно купити и причвршћивач за за фишек. Е па вала нећу! Није баш да правим ово сваког дана. Дакле, опет је на делу парола снађи се. Зато сам облепила папирним селотејпом врх фишека, чисто да смеша не процури.


и почињемо...
Нисам баш неки вични посластичар. Шта више, слаткиши ми уопсште нису блиски и увек бих пре одабрала шницлу него торту, а моје су кухињске вештине усмерене скоро ексклузивно ка меснатим гурманлуцима, тако да ово умеће филовања ја увежбавам на сапунима.

И запамтите, увек се креће од средине да се створи потпора за остатак фила како се не би после урушио. С обзиром да сам ја one woman show, није било шансе да направим снимке у току филовања, тако да сада гледате само пре и после фотографије.



Све у свему, задовољна сам овом фишек варијантом, није процурело уопште. Оно што бих вероватно сада променила јест да бих сипала 60 грама базе и 50 гр фила. Сада је било 50 гр базе и око 70 гр фила. Не занм како, али увек завршим са неким вишком.... Такође бих купила већи фишек, онај од 50 цм, поготово ако радим веће серије, није згодно допуњавати фишек после 4 сапуна.

И да, лична нота за следећи пут: увек прави топинг из једног потеза. Ово додавање после 'само још мало овде да поправим' уопште не производи жељени резултат. Ево видите, cupcake скроз лево је из једног цуга, док сам на ова друга два додавала још фила. Но-но.

glow baby, glow!
Не знам шта ви мислите, али ја сам мишљења да не постоји та ствар коју мрвица глитера неће учинити неодољивом! Потпуно обожавам овај нови, ситни пинк глитер који сам набавила, а на пинк подлози посебно долази до изражаја.

close up
Богу хвала на мало нормалнијем времену и температури, те је овог пута сапун после 24 сата био сасвим спреман за вађење из модли.

Piece of cake...
Нажалост, то није увек случај када се користе силиконске модле, поготово ако ваш рецепт изискује доста меких масноћа (она уља која су у течном стању на собној температури), а веаздушна температура је прениска па углавном спречава прегрејавање и пролазак сапуна кроз гел фазу. Баш не волим како сапуни онда могу испасти лепњиви и мекани и потребно је бар 5 недеља да би сепрописно осушили.
Нисам имала времена да едитујем фотографије, тако да их овде представљам у сасвим сировом стању.




Да, овај који је на горњој слици напред, био је онај што сам да исфиловала из једног цуга. На претходној слици је скроз лево. А ево га и опет, сасвим самог...


Све у свему, сваки пут су бољи од претходног, тако да сам прилично задовољна. Једина невоља са овим лепотанима јесте што су преосетљиви и самим тим крајње непогодни за транспорт, тако да их правим једино о посебним приликама када сама могу да контролипем услове паковања, преноса и презентације.

Ах да, мирисна комбинација. Пошто сам их одмотала тек јутрос, могу само да опишем првобитни утисак. Онако, мало је чудњикаво. Фил је ок, нисам сигурна да трешњин цвет баш овако мирише, а мирисна уља у доњем слоју се још увек боре... Комплетан утисак јесте као да пијем Bacardi Рум на плажи. Знам, и није од неке помоћи, али у крајњем случају, и није поента да је мени по укусу, већ наручиоцу. Што само још једном потврђује колико нам се свима укуси разликују и како никада не могу да предвидим који ће мирис ићи боље од неког другог.

То би било то за ову недељу. А шта сте занимљиво ви направили? Не морају бити сапуни :).

11 коментара

  1. They look very delicious, beautiful colour pink

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thanks! And a special thanks for following the blog in spite of the weird language :)

      Избриши
  2. Одговори
    1. Thanks Natalia! What happen with your blog? I can see only one post from December...

      Избриши
    2. Strange Ksenija, because I am posting every week.
      Here is the link
      http://mijnzeep.wordpress.com/
      Groetjes

      Избриши
    3. Aaaah, yes, it's on Wordpress.. but you're using your google account as your signature, so I just followed that link on your profile. :) Ok, it's noted, I won't forget now. :)

      Избриши
  3. Ksenija bravo! Mislim da ni jestiva varijanta cupcakesa ne bi izgledala ovako lepo! Pozdrav,Goca

    ОдговориИзбриши
  4. Hmmm,moram da pitam: čemu služi stearinska kiselina ovde? Zašto se dodaje i može li bez nje?

    Inače,divni su,a ja vatam sebe da mi se svidjaju svi mogući sapunski oblici,što nije bio slučaj na početku.

    A kad počneš da opisuješ mirise,meni skoro voda da podje na usta....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. @maja, stearinska kiselina doprinosi cvrstoci sapuna. Najvise je ima u palminom ulju, yato se ono dodaje stadardno u sapun. Posto su ivice ovih kolaca osetljive a koristila sam ove silikonske modle, zato sam dodala jos malo stearinske kiseline, i pokazalo se odlicno.

      Избриши