Уради сам - Пилинг коцке

Ово је један од мојих омиљених производа. Премијеру је у радионици имао у јуну, мада сам се и дуже време канила да га направим. О каквом производу је реч? Ове пилинг-коцке у себи комбинују моћ чишћења (сапун), ексфолиације (шећер) и хидратације (комбинација биљних уља и/или бутера).

Начин употребе: прстима откините један делић коцке, згњечите палцем у длану друге руке, и великодушно нанесите нежним покретима на мокру кожу. Истрљајте кожу благим покретом шаке и исперите. И то је то. Након овог третмана, нема потребе ни за додатним наношењем млека за тело. Још једна предност ових пилинг-коцки јесте што за разлику од нпр. уљаног пилинга, не остављају мастан траг на дну каде. А признаћете да се након спа третмана никоме вољно не риба купатило. :)

Састојци потребни за овај рецепт:

100 гр глицеринског сапуна (можете купити глицерински сапун који има мирис и боју, те ће у том случају, и ваше пилинг коцке бити у тој боји, а задржаће се и мирис)
300 гр финије млевеног кристал шећера
70 гр рицинусовог уља
30 гр ши бутера
1 каспула витамина Е*
* Додатак витамина Е није нужан, али допринеће стабилизацији уља у крајњем производу што утиче на дужи рок трајања, а и изузетан је за негу коже.

Радни прибор и материјал

Потребан прибор:

дигитална кухињска вага
1 супена кашика
1 шерпа од нерђајућег челика*
1 ватростална стаклена мерица
1 кутија од сладоледа
1 кухињски нож
1-2 декоративне стаклене тегле
1 даска за сечење (није на фотки јербо заборавих у том тренутку, али требаће вам!)
* Шерпа ће вам бити потребна једино уколико немате микроталасну.

Процедура:

У ватросталну мерицу изрендајте глицерински сапун. Није толико битно колико ситно или крупно рендате, јер ће се сапун истопити пре или касније.

Ситно исецкан сапун
Уколико поседујете микроталасну пећницу, ставите посуду са наренданим сапуном унутра и истопите у два до три наврата од по 30 секунди. Уколико немате микроталасну, напуните шерпу водом, ставите мерицу са наренданим сапуном унутра, ставите на шпорет и укључите  ринглу (гас) на највишу температуру/пламен. Када вода почне да ври, приметићете да се сапун унутар мерице полако топи. Можете кашиком промешати сапун. Овог пута користила сам микроталасну, мало брже иде.

Растопљени сапун
Када се сапун у потпуности истопи, биће течан. Ставите мерицу са растопљеним сапуном на вагу, и додајте рицинусово уље, ши бутер и витамин Е. Нисам имала вит. Е у капсули, па сам га овде додала пипетом. Њих можете и унапред одмерити, мада није неопходна. Ја сам овде додала уље и бутер директно и ево како то изгледа:

Растопљени сапун са додатим уљем и ши бутером


Поглед са стране...
Мешамо смесу сапуна и уља...
Мешајте масу док се уља и сапун не сједине у потпуности. Уколико је потребно, вратите у микроталасну на 20 секунди, али не и више од тога. 20 секунди је сасвим довољно. Или вратите у шерпу са врућом водом и мешајте. За то време, одмерите 300 гр шећера. Можете за то користити и кутију од сладоледа.
Извадите мерицу из шерпе са водом (или микроталасне), и додајте шећер у једном потезу.

Додајемо шећер...

Мешајте брзо и одлучно јер ће смеша почети одмах да се згушњава. Чим се шећер сјадини са сапуном и уљима, одмах излијте смешу у кутију од сладоледа и поравнајте доњим делом кашике.
Како изгледа смеша када је шећер сједињен..
Уколико вам се деси да се смеша нагло згусне, брзо вратите мерицу у микроталасну на 10 секунди. Пажња! Ако оставите предуго смешу, шећер ће почети да се топи, а то нам не одговоара. Нисам имала помагача када сам ово радила, тако да није било шансе да исфоткам тренутак самог сипања, јер су ми биле потребне обе руке, али ево како то изгледа:

Равнам смешу кашиком...
Оставите кутију по страни један до два сата да се у потпуности стегне. Окрените кутију изнад даске за сечење, и лупните пар пута о даску да смеса испадне.


Добићете један чврст блок који треба исећи на коцке.

Блок
У потпуности је на вама којих ће димензија коцке бити, али препоручујем вам да буду  2x2 до 3x3, јер ће у супротном бити мало теже за руковање под тушем, али и за паковање.

Сечемо коцке...
 Исечене коцке запакујте у стаклену теглу и држите ван домашаја воде. Искористите производ у року од 6 месеци.

Исечене коцке
Ово је заиста једноставан пројекат који моете увек направити чак и на брзину, као last minute поклон за пријатељичин рођендан. Ове розе коцке сам направила пре пар месеци, мислим да је фотографија боља.

Пилинг коцке у теглици

Савет плус

Препоручујем да за овај пројекат користите глицерински сапун без мириса. У том случају, пре додавања шећера смеси сапуна и уља, додајте пар капи (не више од 15) вашег омиљеног етеричног уља. Али, ако користите сапун који већ има мирис и боју, то је свакако једноставније, а врши посао што би рекли.


АКо вам се допао овај рецепт, постаните стални читалац СенМи блога, биће рецепата још!

И наравно, не заборавите да попуните анкету о природној козметици!

Хвала!

14 коментара

  1. Divno!
    Jednostavno, brzo,lako...makar tako izgleda!
    Ali 'where the hell' da nadjem prokleti shea butter?
    Super su kocke,priznajem da nisam videla piling u takvom obliku,onako uzivo, sto znaci ni probala.
    Eh,taj shea!
    Jedva cekam dalje postove...
    Maja!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Devojke u Srbiji kazu da se moze naci sporadicno po apotekama. Ima i nekih divljaka koji diliuju na Limundu po astronomskim cenama. Za kvalitet - ne znam. Tehnicki, mozes koristiti u ovom receptu i samo tecne masnoce, ali ce kocke ispasti malko "ljigavije". Si buter malo bolje 'steze'.

      Избриши
  2. Da draga,ali ja ove proklete zime nisam dvaput otisla u zemlju Srbiju! A tad kad sam i bila, uspela sam da nabavim kokosovo ulje. Ovde u MK slabo toga imaju.
    Bas sam o tome htela da ti pisem na mail.
    Valjda cu stici ovih dana.

    ОдговориИзбриши
  3. Bože, bas su super! Hvala za ideju i za recept objavljen u pravom trenutku. Mislim da će baš dobro doći pred proleće. Da li bi se eventualno glicerinski sapun mogao zameniti nekim drugim? Pozdrav, Goca

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Goco izvinjavam se, nisam odmah odgovorila, pa sam posle smetnula s uma. Ne verujem da može da se iskoristi CP/HP sapun. Mora se zagrejati na prilično visoku temperaturu, a sporo se hladi, pa mi se čini da bi se šećer istopio. Mada, ipak nisam probala. Ako isprobate, javite kakvi su rezultati!

      Избриши
  4. Samo da pohvalim blog koji sam upravo pregledala od kraja do pocetka i da kazem da sam odusevljena kako izgledaju ove stvarcice koje pravis, svaka ti cast na idejama :)

    ОдговориИзбриши
  5. Isprobala! Uspela! Najzad!
    Jos samo da isecem,pa cemo videti kakve ce biti. Znaci, za sada polovican uspeh.
    Od glicerinskih sapuna,jedva sam nasla onaj stari zeleni pino, (ne racunajuci propali pokusaj, pa sam izgleda dobila neke 'muske' kocke.
    Uglavnom, ni on,iako je bio mek, poput trapista recimo, nije hteo da se istopi kao ovaj tvoj na slici. Dospeo je u neko stanje 'zvake', i tu se zaustavio. Zavrsio je na direktnoj,slaboj vatri i tek po dodavanju ostalih sastojaka,poceo da se intenzivnije topi. Medjutim,ni govora da je bio tecan,nekako kao puding pre sipanja,ili cak prekuvan puding.

    Zao mi je sto je miris bas intenzivan i muski, nisam mogla da dodam nikakvu drugu aromu,ali cim nadjem neki bez mirisa, dvostruko vise cu uzovati da ovo ponovim.

    Pisiiiiii nesto, bas te nema.........

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  6. Isprobala! Uspela! Najzad!
    Jos samo da isecem,pa cemo videti kakve ce biti. Znaci, za sada polovican uspeh.
    Od glicerinskih sapuna,jedva sam nasla onaj stari zeleni pino, (ne racunajuci propali pokusaj, pa sam izgleda dobila neke 'muske' kocke.
    Uglavnom, ni on,iako je bio mek, poput trapista recimo, nije hteo da se istopi kao ovaj tvoj na slici. Dospeo je u neko stanje 'zvake', i tu se zaustavio. Zavrsio je na direktnoj,slaboj vatri i tek po dodavanju ostalih sastojaka,poceo da se intenzivnije topi. Medjutim,ni govora da je bio tecan,nekako kao puding pre sipanja,ili cak prekuvan puding.

    Zao mi je sto je miris bas intenzivan i muski, nisam mogla da dodam nikakvu drugu aromu,ali cim nadjem neki bez mirisa, dvostruko vise cu uzovati da ovo ponovim.

    Pisiiiiii nesto, bas te nema.........

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. Komentar na kockice nemam predivne su, ja tako zakljucujem po sastojcima!!!
    Nego mene interesuje kako da obojim prirodni sapun u crno sta to treba da nadjem , gde ovde da nadjem crni pigment,I molim te kada bi htela u poruci da mi napises kako se pravi glicerinski sapun,ove divne biljke bih volela da smestim u nekoliko sapuna.
    VEEEEliki pozdrav naucila si me ti i samo ti kako da pravim sapune, jedino ih pravim po tvom receptu, divni su,<3
    A kreme od si butera onako bele kao sneg, volela bi kada bi mi napisala bazu (masnu i vodenu ) u gr i recimo neki tvoj recept sa si buterom.
    Napravila sam stik, divan je,mleko za telo sa si buterom zamirisan vanilom koju sam sama napravila (stavila sam vanilu u bademovo ulje i ostavila na suncu, fantasticno je. Puno radosti i srece u zivotu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav Suncice, hvala sto pratis blog. Puno pitanja imas za jedan kraci komentar. :) Sto se tice pigmenta, ne znam gde ima u Srbiji da se kupi. Probala bih u radnjama slikarskog materijala (crni oksid). Ili, aktivni ugalj, toga valjda, ima u apoteci.
      Za kreme malo teze, nema tih sastojaka u Srbiji uopste u slobodnoj prodaji. Sad razmisljam, mozda bih ja mogla da napravim úradi sam' setove pa prodajem? U svakom slucaju, bice obavestenje na blogu.
      Objavicu preko leta jedan recept za buter za telo bez vode.

      Избриши
    2. Ah da, za glicerniski sapun... To vec ide malo teze, pogotovo sto bih ja stavila recept za ulja koja nisu bas dostupna u Srbiji (kao ni vecina drugih sastojaka koje koristim), ali razmislicu, evo stavila sam na listu, samo ne obecavam kad ce biti.

      Избриши
  8. Одговори
    1. @Suncice, izgleda da sam ja nehatom izbirsala Vas komentar, izvinjavam se. Bila sam na putu, sa uzasnom internet konekcijom i to samo par puta, Egipat mozete misliti, tako da nisam uspela da odgovorim, ali nisam yaboravila. Sada je na racunaru daleko lakse. Svaka cast za ekpserimentisanje, buter zvuci fantasticno! Imate li neke fotografije? Blog mozda? Za aktivni ugalj nije toliko bitno u koji sloj ga stavljate, vec koju kolicinu. Preporucila bih ne vise od jedne rave supene kasike na 500 gr sapuna. Za kakao buter ne brinite sto Vam steze brze masu, to je jedna od njegovih osobina, samo imajte to na umu kada pravite sapun i mesajte na sto nizoj temperaturi da bi se usporio proces.

      Избриши